ankieta

Widoczne uczenie się

Oszacuj proszę jaka jest wielkość wpływu poszczególnych czynników edukacyjnych na poprawę zdolności szkolnych. Podaj ten wpływ w odniesieniu do tzw. barometru Hattiego, wyrażonego za pomocą matematycznego wskaźnika zwanego siłą efektu. Hattie wymienił kilka sfer wpływu:
0,00 < efekt odwrócony - negatywny wpływ
0,00-0,15 - efekt, który można wyjaśnić wpływem dojrzewania,
0,15-0,40 - efekt, który jest charakterystyczny dla typowych oddziaływań edukacyjnych nauczyciela.
> 0,40 - efekt, który świadczy, że dany czynnik edukacyjny sprzyja znacząco poprawie osiągnięć szkolnych



Dla każdej pozycji postaraj się oszacować wielkość siły efektu i podaj jej wartość liczbową np. 1,02.


Możesz zostawić puste miejsce dla poszczególnych czynników. Postaraj się podać szacowaną wartość dla każdego z wymienionych czynnika
ADHD
Aktywne czytanie (zachęcające do opowiadania usłyszanej opowieści)
Aktywne poszukiwanie informacji
Aktywność fizyczna
Brak snu
Cele będące wyzwaniem
Czynności plastyczne
Dodatkowe programy nauczania
Głuchota
Indywidualizacja nauczania
Informacja zwrotna (feedback)
Integracja grupy/klasu
Kontakt z naturą
Mapa myśli
Mnemonika (techniki pamięciowe)
Motywacja
Nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów
Ocena kształtująca
Podział na grupy według zdolności
Pomostowanie
Powtarzanie klasy
Praca domowa
Presja i nadmierne oczekiwania rodziców
Relacje nauczyciel–uczeń
Religia w szkołach
Samoocena
Stawianie wysokich oczekiwań
Stres
Szkolenie nauczycieli
Szkoły społeczne
Środowisko domowe
Telewizja
Uczenie się w małych grupach
Wcześniejszy poziom zdolności
Wiedza merytoryczna nauczycieli
Wielkość klasy
Własne miejsce do nauki
Wpływ rówieśników
Zaangażowanie rodziców
Zabawy sensoryczne
Zadawanie pytań
Zainteresowanie/zaangażowaniu ucznia w przedmiot
Zindywidualizowane nauczanie
Zmiana szkoły